Açıklama
MICROSOFT OFFICE ACCESS NEDİR?
Microsoft Office Access , İlişkisel Veri Tabanı Yönetim Sistemi ile çalışan bir veri tabanı oluşturma yazılımıdır. İlişkisel Veri Tabanı Yönetim Sistemi sisteminde bir veri tabanı dosyasında birden fazla tablo oluşturulabilir ve bu tablolar arasında birbirleriyle ilişki kurulabilir. Kurulan ilişkiler sayesinde farklı tablolardaki veriler sanki aynı tablodaymış gibi kullanılabilir.
Microsoft Office Access bir İlişkisel Veri Tabanı Yönetim Sistemi uygulamasıdır. Bir veri tabanını oluşturmak ve kullanmak Microsoft Office Access ile diğer veri tabanı uygulamalarına göre çok daha kolaydır. Bunun nedeni Microsoft Office Access’in, Windows ortamının Grafiksel Kullanıcı Arabiriminin sağladığı avantajların tümünden yararlanma imkanı vermesidir.
Grafiksel Kullanıcı Arabirimi, karmaşık komut dizilerini öğrenmeyi gerektirmeden, ekran üzerindeki nesneler ve simgeler yardımıyla, fare desteğinden de yararlanarak kullanıcının çalışmasına olanak verir. Örneğin, geleneksel veri tabanı uygulamalarında iki tablo arasında bağlantı kurmak için oldukça karmaşık komut dizileri yazmak gerekirken, Microsoft Office Access’te bu iş basit bir fare hareketiyle gerçekleştirilebilir.
*Eğitimimizde bu programın eğitim için en uygun versiyonu olan 2007 kullanılmıştır.
Microsoft Office Access ile kullanıcının kolaylıkla yapabileceği bazı işlemler şunlardır;
- Birbiriyle bağlantılı yada bağlantısız çok sayıda tablo ve/veya veri tabanı yaratılabilir.
- Veri tabanlarını güncel tutabilmek için gereken işlemler , istenildiğinde kullanıcı tarafından tasarlanabilen formlar vasıtasıyla yapılabilir.
- Değişik yöntemlerle istenilen verilere ulaşılabilir ve çıktılar ekran yada yazıcıya yönlendirilebilir.
- Değişik biçim ve boyutlarda rapor ve etiket basımı gerçekleştirilebilir.
- Veri tabanında bulunan sayısal veriler üzerinde matematiksel hesaplamalar yaptırılabilir ve sonuçlar istenildiğinde raporlanabilir veya veri tabanında saklanabilir.
- Verilerin grafikler yardımıyla analizi yapılabilir ve raporlanabilir.
- Kayıtlar üzerinde filtreleme ve sorgulama işlemleri yapılarak istenilen kayıtların görüntülenmesi ve işleme konulması sağlanabilir.
- Microsoft Office Excel, Microsoft Office Word, Paradox, Dbase vb tabloları Microsoft Office Access’te kullanılabilir yada Microsoft Office Access tabloları bu uygulamalarda kullanmak üzere kaydedilebilir.
Süre: ~30 Saat
Program İçeriği
- Genel Hatları ve Fonksiyonları ile Access
- Veritabanı Oluşturmak
- Veritabanına Bilgileri Kaydetmek
- Veritabanındaki Bilgileri Diğer Yazılımlarla Paylaşmak
- Tasarlanan Formlarla Veri Girişi Yapılması
- Veritabanına Kaydedilen Bilgileri Bulmak
- Veritabanına Kaydedilen Bilgilerin Doğrulanması
- Veritabanından Rapor Sağlanması
- Veritabanının Optimizasyonu
- Veritabanı Güvenliği
* Eğitimler yazılı dokümanlar, sunumlar, vb. formattadır. Aktivasyonu sağlanması ve eğitim portalına giriş yapılması akabinde iptal, iade, değişim söz konusu değildir.
Sıkça Sorulan Sorular
Eğitime ne zaman başlayabilirim?
Eğitime istediğiniz zaman sadece başvuru yaparak başlayabilirsiniz. Herhangi bir ön şart ya da belge gerekmez.
Alacağınız sertifikanın geçerliliği nedir?
Alacağınız sertifika, EETAC ve/veya EETAC onaylı olmasını tercih edebilirsiniz.
EETAC, Ingiltere merkezli bir akreditasyon kurumudur.
https://www.e-sertifika.com.tr/e-sertifika/sertifika-gecerliligi/ adresinden sorgulanabilir. Firmamızın üyelik bilgilerine ulaşabilirsiniz. Yurtdışında ve özel sektörde kullanmak için bu sertifika ihtiyacınızı karşılayacaktır, bunun dışında EETAC onaylı kurum sertifikası standart olarak TÜRKÇE hazırlanır dilerseniz; Ek olarak İngilizce olarak da talep edebilirsiniz.
E-Devlet onayı Üniversitelerin Sürekli Eğitim Merkezlerinden çıkmaktadır. Rektör kaşe ve imzası bulunmaktadır. E-Devlet sisteminde kayıtlı olup görülebilir ve sorgulanabilir.
Dolasıyla iki sertifikada da geçerlilikle ilgili bir sorun yaşamazsınız.
https://www.turkiye.gov.tr/belge-dogrulama sayfasından barkod numarası ya da karekod tarama yoluyla yapılabilmektedir.
İlgili sertifikaların örneklerine: https://www.e-sertifika.com.tr/e-sertifika/ornek-sertifika/ linkinden ulaşabilirsiniz.
Alacağınız sertifika adınıza özel düzenlenir ve numaralandırılıp kayda alınır ve sistemimizden sertifikanızı sunduğunuz işveren sorgulama yapabilir. Böylece bu eğitimi aldığınızın ispatı hem sistemimiz hem de alacağınız sertifika sayesinde sağlanmış olur.
Diğer kurumlardan alacağınız sertifika ne kadar geçerli ise sistemimizden alacağınız sertifika da o kadar geçerlidir. Zira Milli Eğitim Bakanlığı onaylı olarak sistemimizdeki eğitimi veren kurum yoktur. Sebebi ise MEB sadece bilgisayar ve dil eğitim sertifikalarını onaylar; diğer eğitimleri onaylamaz. Kurumların kendi sertifikalarıdır ve sadece ilgili eğitimi aldığınızı gösterir.
EETAC Nedir?
EETAC, European Education and Training Accreditation Center'in kısaltması olup, Avrupa Eğitim Akreditasyon merkezi anlamındadır. Detaylı bilgi için buraya tıklayabilirsiniz.
Üniversite Onaylı E-Devlet'ten Sorgulanan Sertifika Nedir?
Üniversite Onaylı E-Devlet'ten Sorgulanan Sertifika sertifikalar, Yükseköğretim Kurumlarına bağlı Üniversiteler tarafından verilmektedir. (Denklik problemi olmayan Türkiye Üniversitelerinden)
Örnek sertifikayi görmek için https://www.e-sertifika.com.tr/e-sertifika/ornek-sertifika tıklayabilirsiniz.
Örnek sertifika görebilir miyim?
Evet. Hem EETAC Onaylı Uluslararası geçerli hem e-devlet onaylı sertifika örneklerini görmek için buraya tıklayabilirsiniz.
Sertifika nasıl sorgulanır?
EETAC onaylı Uluslararası geçerli sertifikaların 2 farklı sorgulama yolu vardır.
Birinci opsiyon; websitemizden https://www.e-sertifika.com.tr/sertifika-sorgulama/ tıklayınız.
İkinci opsiyon; EETAC'in resmi websitesinden https://www.eetac.org/certificate-inquiry/ tıklayınız.
E-devlet Onaylı sertifikaların 2 farklı sorgulama yolu vardır.
https://www.turkiye.gov.tr/belge-dogrulama sayfasından barkod numarası yada karekod okuma yoluyla yapılabilmektedir.
İllgili Sertikaların örneklerine: https://www.e-sertifika.com.tr/e-sertifika/ornek-sertifika/ linkinden ulaşabilirsiniz.
Eğitmenler kimler?
Sistemimiz online sistem olduğu için; bir eğitmenle bir sınıfa, salona ve eğitmene bağlı zaman dilimlerine ihtiyaç bulunmamaktadır. Ancak size sunulacak olan dökümanlar (yazılı metinler, sunumlar, interaktif oyunlar (eğitime yönelik), vs uzman profesyoneller tarafından hazırlanmıştır.
Eğitimler nasıl yapılır?
Eğitimler video kaydı yada ses kaydı şekilde değildir. Eğitimler yazılı dökümanlar (pdf) ve/veya sunumlar şeklinde eğitim portalına giriş suretiyle katılımcı tarafından alınır. Siz ilerlettiğiniz sürece ilerleyen bir sistem olduğundan belli bir süre belirtemiyoruz. Ancak en kapsamlı içerikler günde 2 saat ayrıldığında 5 ila 7 gün içinde tamamlanacak niteliktedir.
Eğitim ücretleri nedir?
Tüm eğitimlerimiz ve ücretleri için buraya tıklayınız.
Eğitim ücretini hangi banka hesabına yatıracağım?
Eğitim başvuru formunu doldurduğunuzda bu bilgiler mailinize otomatik olarak gönderilmektedir. Mail gelmezse lütfen mail sisteminize göre değişiklik gösteren önemsiz posta / bulk/ süzgeç / spam bölümlerine bakınız. Yine de gelmemişse bizimle iletişime geçebilirsiniz.
Eğitimlerin süresi nedir?
Eğitimlerin belli bir süresi yoktur. İstediğiniz sürece eğitimi kendinize göre planlar ve devam edersiniz. Eğitimi tamamladığınıza bize bilgi vermeniz gereken özel bir formumuz bulunuyor; bu formu doldurmanız yeterli.
Aynı anda birden fazla eğitim alabilir miyim?
Evet. Aynı anda istediğiniz kadar eğitimi bir arada alabilirsiniz. Zira eğitimi tamamlamanız için son bir tarih belirtmiyoruz. O nedenle aldığınız eğitimi ister 1 günde bitirin ister 1 ayda isterseniz 1 yılda. Sizin tercihinize kalmış bir durumdur.
Başvurumu iptal edebilir miyim?
Aktivasyon sağlandıktan sonra (24 saat içinde sağlanır), başvurulan eğitimler üzerinde değişiklik yapılamaz. Eğitimlere bir kez dahi olsa giriş yapılmış olması halinde, sağlanan hizmet dijital içerik olduğundan, iptali ve iadesi de mümkün değildir.
Öyle ki yasaya göre de, “Malın/hizmetin tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler” 14 günlük cayma hakkı kapsamı dışındadır.
Sertifikamı nasıl alacağım?
SEÇENEK - 1
Sertifikanızın başvurunuz esnasında hemen gönderilmesini talep edebilirsiniz. Bu durumda eğitiminiz aktive edilir, sertifikalarınız onaya gönderilir, onay gelmesinin ardından 3 iş günü içinde sertifikanız tercihinize göre kargo yada e-mail adresinize ile gönderilir.
SEÇENEK - 2
Başvurunuz esnasında sertifikanızı eğitim sonunda almayı tercih ettiğinizde ise, eğitimi tamamladığınızda sertifikanızı talep etmeniz akabinde gönderim sağlanır.
Sertifikam nasıl gönderilecek?
Sertifikanız seçeceğiniz şekilde tarafınıza gönderilir. Kargo ile basılı olarak alabileceğiniz gibi, digital olarak e-mail ile de alabilirsiniz. (Kargo masrafları katılımcıya aittir ve sertifika ulaştığında kapıda ödenir.)
Sertifikam ne zaman gönderilir?
SEÇENEK - 1
Sertifikanızın başvurunuz esnasında hemen gönderilmesini talep etmeniz durumunda (Onaylandıktan sonra) ortalama 7 iş günü içinde kargo ile gönderilir.
SEÇENEK - 2
Başvurunuz esnasında sertifikanızı eğitim sonunda almayı tercih ettiğinizde ise, eğitimi tamamladığınızda sertifikanızı talep etmeniz akabinde (Onaylandıktan sonra) ortalama 7 iş günü içinde gönderim sağlanır.
İngilizce Sertifika Alabilir miyim?
Sertifikalarınız standart olarak Türkçe hazırlanır. Sertifikanızı opsiyonel olarak İngilizce de talep edebilirsiniz.
*İngilizce sertifika sadece EETAC onaylı ULUSLARARASI Geçerli sertifikalar için sağlanabilmektedir.
Değerlendirmeler
Henüz değerlendirme yapılmadı.